Followers

Nuffnang Ads

Wednesday, August 29, 2012

Check up week 33


Dear sayangs…
Semalam check up kat KK. Kalau ikut pengiraan, baby baru 32 minggu 6 hari. Tapi nurse kira 33 minggu. Anggukkan aje… Last check up, urine kotor. Alhamdulillah, check up kali ni urine dah normal… Nampak sangat bulan puasa kurang minum air kosong, membantai soya pasar Ramadan yang RM2.50 sebungkus sorang2 mampu je. Akibatnya, terimalah bebelan tanpa henti daripada encik suami… huahuahua… Dia ganti ayah, sebelum kahwin dulu, ayah selalu tegur saya kurang minum air kosong, sekarang encik suami pulak ambil alih tugas ayah… Saya tak marah pun diorang nak membebel sebab saya tau diorang membebel sebab sayangkan saye… =) Encik suami siap sanggup jalan kaki malam2 gi kedai mamak semata-mata nak bungkuskan air barli, terharunyaaaaa….. Thanks, sayang… Mak kata barli elok untuk kencing kotor.

Urine dah ok, lega… Lepas check urine, macam biasa, pergi timbang berat pulak. Last check up 14/08/12 berat 61.5kg, lepas 2 minggu berat jadi 64.5kg! Oh my englishhhhh!!!! 2 minggu naik 3kg, terer sangat nih! Rasanya raya hari tu takdela makan banyak mana sangat… (ye ke?) Sudahnya, minggu depan kena minum air gula… Haiyoooo… Ingatkan tak kena dah… Harap-harap takde la kencing manis… Amin…

Oh, hari ni jugak kena scan perut. Lama betul tak scan kat KK ni… Semalam, bila dah baring atas katil, saya dah siap2 menadah perut kat doctor. Pastu doc cakap, “bawah lagi.” Saya pun tarik sikit kain ke bawah. Then, doc cakap lagi, “bawah lagi.” Eh, segan la saye, doc…. Huhu… Tak sedar esok2 bersalin nak kena mengangkang depan doc jugak, aiyooo… Maluuu cekkk…. Tapi sembang dengan kawan2 yang dah berpengalaman, katanya masa nak meneran tu, takdenye nak malu2 dah… Haaa… Lagi satu, EDD tercepat pulak kali ni… Biasanya lewat sikit. EDD kali ni jadi awal seminggu. Sepatutnya 18 Oktober, Semalam tengok kat gambar scan EDD 11 Oktober. Excitedkah? Nervouskah???...

Hari ni kat sekolah, ramai yang tegur saya dah sarat. Dah nampak tak larat. Memang saya cepat mengah/semput sekarang ni… Jalan pun dah macam penguin, ngengkang. Saya jalan ngengkang bukan sebab perut besar, tapi kalau jalan kaki rapat, asyik rasa nak terkencing je… Tak tahu la mummy yang lain sama macam saya ke tak… Masuk office tadi pun kakak-kakak kerani tanya, “tengah tunggu masa ke?” Saya jawab la lambat lagi, Insyaallah bulan Oktober. Diorang kata muka saya macam dah nak bersalin dah… Lagi la saya nervous! Huhu… Semalam sembang-sembang fon dengan mak, mak pun cakap nampak macam dah nak bersalin sebab muka nampak dah merah… Jangan terbersalin awal sudah la… Kalau sayang mama nak kuar pun, at least tunggu lagi 5 minggu ye, sayang… Cukupkan 38 minggu. Mama belum siapkan beg lagi ni…. ^_^

Nah sekeping gambar perut mama sebagai penutup, baru amek jap tadi. =)

Kawan2 kata macam bola, nampak sangat baby boy!

2 comments:

  1. wah saratnya.. syukur sehat yea.. kita pun baru nak masuk 6 bulan cepat mengah and asyik nak terkencing je.. hehe.. semoga sehat ye mommy =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, sihat je... Mmg cpt mengah kan? Saye mengajar dlm class bunyi mcm baru lps lari. Budak2 pon naik kesian, "relax, cikgu.. Relax..." hehe... Hope dayah n baby pon sihat2 je ye...

      Delete