Followers

Nuffnang Ads

Thursday, May 15, 2014

Anak lambat jalan episod 2

Baru je mama up entri risau-risau sebab Akid tak jalan-jalan walau dah lebih 18 bulan. Tup2 kelmarin lepas habis drama Aku Isterinya, saje je ayah Akid suruh dia tatih. Eh, boleh pulaaakkkkkk..... Ya Allah, melompat-lompat mama... Syukur Alhamdulillah...Suka betul dia dapat jalan, tambah suka pulak dia bila tengok ayah dan mama dok sorak dia. Mula-mula dapat 2-3 langkah, mama mintak 5 langkah. 3-4 kali dia try, dapat 5 langkah. Mama & ayah sorak yayyyy!!! Dia lagi seronok nak try jalan. Jatuh, bangun, jatuh, bangun... Akhirnya, kelmarin 13 Mei 2014 Akid Aryan bin Mohd Noraiddy berjaya berjalan 8 langkah. Syukur Ya Allah... =')

Mama selalu dok risau, mengeluh, merungut entah bila anak mama nak jalan. Kejap-kejap up status kat facebook, pos gambar kat instagram pun dengan caption 'bila nak jalan?' tapi mama lupa nak mohon pada Allah tiap kali lepas solat. Mama doa anak mama diberikan kesihatan yang baik, jadi anak bijak dan soleh, taat pada ayah & mama tapi mama lupa nak minta pad Allah untuk kuatkan kaki anak mama, biar Akid Aryan mama dapat melangkah, bertatih, berjalan & berlari macam kawan-kawan lain. Lalainya mama... Mama lupa Allah maha memberi, maha kuasa... Baru 2-3 hari mama selitkan doa tu di hujung solat mama, Alhamdulillah... Allah makbulkan doa mama... Anak mama dah bertatih... Doa ibu mustajab kan, kawan2?. =')

Bukan mama & ayah je yang doakan Akid, ramai yang sayang Akid tolong doakan sama... Family, saudara, kawan-kawan2 mama & antara yang tak henti-henti doa untuk Akid dah tentu la atok & opahnya... Atok & opah baru je selesai menunaikan umrah 27 April lepas. Masa atok & opah kat sana, atok selalu hantar kabar berita melalui sms atau whatsapp. Ada 1 hari tu, atok hantar sms, tanya Akid camane? Soalan yang dia tak pernah miss tanya kalau telefon anak dia ni... Maksudnya tanya Akid sihat ke tak... Pastu atok tanya lagi Akid dah boleh jalan ke belum? Mama Akid jawab belum boleh jalan sendiri lagi tapi kalau pimpin tangan dia, memang laju dah... then ayah mesej lagi "ayah dah mintak doa kat Allah depan kaabah agar Akid cepat2 jalan, insyaallah..." Alaaaaaaa..... cannot tahan la atok punye sweet..... Allah dah makbulkan doa mak ayah dah... tunggu Akid kuat sikit je lagi... tak lama lagi lari la tu... =')

Akid Aryan sayang, ramai sayang Akid tau... Akid jadi anak yang baik ye, syg... Insyaallah berjaya dunia akhirat... Mama akan jadi cheerleader untuk Akid, jadi tukang sorak untuk semua kejayaan Akid. Akid kuatkan kaki cepat2 ye, syg... Mama tak sabar nak tgk Akid lari... Selagi Akid perlukan tangan mama, selagi tu mama akan pimpin Akid. Mama sayang Akid Aryan...

video

2 comments:

  1. Alhamdulillah :')

    Cepat lari laju2 akid.. mama awak dah lama bersedia nak pasang kuda tu.. hehe :D

    ReplyDelete